Hoe zorgen we ervoor dat meer fietsers parkeren onder de bieb?

BREAKIE BREAKIE

DOOR BREAK

Ik wil best mijn fiets in de fietsenkelder zetten van de bieb maar dan moet ik er weer helemaal uit om in de bieb te komen. Dat is niet fijn, onhandig en als het regent wordt je nog eens nat. Het is bij de bieb altijd al zo winderig, dus je bent blij als je eenmaal binnen bent. Dus eenmaal binnen in de fietsenstalling wil ik niet maar terug maar vooruit, verder, de bieb in.

Toen dacht ik bij mijzelf: Ik ga eens even kijken.
In de kelder is een ruimte waar het personeel van de bieb de fietsen stalt. Voor mijn gevoel moet je daar DOOR DE MUUR HEEN.

Mijn idee is dus; maak daar een opening, een doorbraak, een deur, die meteen in de bieb uitkomt. Wat is daar dan eigenlijk aan de andere kant, vraagt u zich misschien af.

Ik ging op onderzoek in de bieb en zag daar achter de ontvangstbalie een trap die naar de -2 verdieping leidde, precies op de hoogte van de fietsenstalling. Alleen het was jammer dat ik niet mocht kijken, maar de mevrouw van de bieb vertelde dat op de -2 verdieping de bedrijfskantine en de boekenopslag is. Dat is dus precies de plek waar ik was in de fietsenstalling. Dus aan de ene kant de bedrijfskantine en/of boekopslag en aan de andere kant de stalling. Aha!

Mijn idee is om daar een doorbraak te maken.

Je moet wel een beetje de indeling veranderen; dus de bedrijfskantine iets kleiner zodat er ruimte komt voor een doorgang. Gezien de bezuinigingen zal dat geen probleem zijn.
Ik vroeg mij ook nog af of de lift in de hal van de bieb ook naar de verdieping -2 kan zakken, dat zou natuurlijk ook heel handig zijn.
De architect en de aannemer kunnen het beste zien waar hier de mogelijkheden liggen. Het zal best wat kosten, maar dit had al meteen bij de bouw gerealiseerd moeten worden, als service aan de stadse fiets bieb bezoekers, waar veel kinderen bij zijn, met ouders op de fiets, zoals ik.

Dus breakie breakie is wat mij betreft de beste oplossing. Daarmee wordt de klantvriendelijkheid van de bieb vele malen vergroot.

Met een groet van Zilver Hummel
11 jaar.

418 stemmen
Stem
Inloggen
Controleer!
(even geduld ...)
Reset
of meld u aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden
Ingelogd als (Afmelden)
Je hebt nog over! (?) (denken…)
Zilver Hummel. 11 jaar. plaatste dit idee  ·   ·  Beheerder →

21 reacties

Inloggen
Controleer!
(even geduld ...)
Reset
of meld u aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden
Ingelogd als (Afmelden)
Indienen...
  • Anoniem schreef  · 

Je wilt je fiets altijd zo dicht mogelijk bij de ingang stallen. Dus bizar dat je helemaal buitenom weer naar de bibliotheek moet. Bij aanleg zijn zeker enige hersencellen ongebruikt gelaten, herstellen die fout dus. Ik zeg breakie, breakie. Jammer genoeg is dit waarschijnlijk ook de duurste oplossing maar wel de enige die echt zal werken.

• Anoniem schreef  · 

Helemaal eens met deze oplossing!
    Toen ik er voor het eerst kwam kon ik eerst die hele stalling al niet vinden. Eenmaal in de stalling, liep ik wéér te zoeken, nu naar een ingang van de bibliotheek, die er dus niet is. Heel erg onlogisch en te veel gedoe als je alleen een boek komt halen of terugbrengen.
    Fietsers lopen niet. Dat zou de gemeente nu toch wel moeten weten!

• joop schreef  · 

Waarom schrijf je dat je elf jaar bent Zilver?

• joop schreef  · 

Wat gaat dit kosten? Lijkt me een mooie maar erg dure oplossing.

• Niet schreef  · 

Ik vind het een erg leuk idee dus hopelijk komen er meer stemmen zodat breakie breakie gaat winnen met dit geweldige idee dus veel stemmen

• Anoniem schreef  · 

muren horen inderdaad om een deur heen te staan Zilver...

Breakie Breakie!

• Anoniem schreef  · 

Inderdaad, niemand wil omlopen, hoe leuk jet ook maakt. Breakie Breakie heeft DE oplossimg. Kost misschien wel meer maar dan heb je ook wat.

• Christine schreef  · 

Yay, heel goed. Misschien kun je vast met stoepkrijt op de betonmuur tekenen waar de deur moet komen, dan lijkt het vast of die deur er echt gaat komen.

• Michaël van Eeden schreef  · 

Super idee, ik ben helemaal voor! En goed ook dat je het uitgezocht hebt, met foto's.

← Vorige 1

Feedback en Kennisbank