Hoe zorgen we ervoor dat meer fietsers parkeren onder de bieb?

Niet straffen, maar belonen.

Bij het parkeren van je fiets scan je je OBA-pas of conservatorium pas bij een automaat. Deze automaat print direct een coupon voor je uit die je 50% korting geeft op een kopje koffie of thee bij La Place*. Studenten, een van de grootste doelgroepen van de OBA zijn dol op korting, en dol op koffie. Hierdoor zal het voor hen aantrekkelijker worden om hun fiets in de ondergrondse garage te zetten.

(*Ik heb als voorbeeld La place genomen maar dit kan net zo goed Vapiano, Coffeecompany, cupcake company of een van de andere omliggende horeca gelegenheden zijn.)

Voordelen voor de OBA/Conservatorium bezoeker:
- Korting op koffie of thee.
- Veiligere standplaats voor de fiets.

Voordelen voor de OBA:
- Minder overlast van rondzwervende fietsen.
- Nog een goede reden om lid te worden van de OBA.

Voordelen voor de horeca gelegenheid:
- Grotere bezetting etablissement.
- Grotere afzet koffie en thee.
- Omdat de koffie en thee goedkoper is, is kans op het verkoop van nevenproducten zoals gebak en broodjes groter.
- De horeca ondernemer krijgt het recht om onbeperkt te adverteren in de fietsgarage. Dus de bezoeker wordt in het eerste stadium van het bezoek aan de OBA/Conservatorium al getriggerd om de des betreffende horeca gelegenheid te bezoeken.

De kosten voor de gemeente hangen geheel af van de afspraken met de horeca ondernemer, maar kunnen in het beste geval niks nakkes nada zijn.

182 stemmen
Stem
Inloggen
Controleer!
(even geduld ...)
Reset
of meld u aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden
Ingelogd als (Afmelden)
Je hebt nog over! (?) (denken…)